Omavalvontasuunnitelma

Omavalvontasuunnitelma, Taikkari (T:mi)

Laatija ja vastuuhenkilö, seuranta ja päivittäminen: Sisko Miettinen

Pvm: 30.8.2024

Y-tunnus: 1789073-2

Ojakatu 3 a 1, 33100 Tampere 

e-mail: sirimi01@hotmail.com

  1. Taikkarin palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet

Taikkari on yhden henkilön ylläpitämä yritys, jossa allekirjoittanut tuottaa psykoterapia-, työnohjaus-, ja koulutuspalveluita sekä läsnä- että etämuodossa.

  1. Asiakasmäärät 

Asiakkaita ovat pääasiassa Kelan lähettämät, lääkärin lähetteellä ja myönteisen kuntoutuspäätöksen saaneet 5-65-vuotiaat ihmiset. Asiakkaana voi olla myös itsemaksavia, vakuutusyhtiön maksamia, tai sote:n maksusitoumuksella tulevia. Potilasmäärät vaihtelevat oman määrittelemäni viikko -aikataulun puitteissa 15-25 asiakasta viikossa. Otan vastaan sekä yksilö- että ryhmäpsykoterapia-asiakkaita. 

Olen Kelan palveluntuottajarekisterissä sekä kuntoutuspsykoterapian että vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen osalta. 

  1.  Sopimukset Kelan kanssa

Yksilöpsykoterapiasopimus/ kuvataidepsykoterapia, voimassa ad 31.12.2026. Ryhmäpsykoterapiasopimus, voimassa ad 31.12.2025.

Palvelut: kuvataidepsykoterapia, ryhmäpsykoterapia, työnohjaus, vanhempainohjaus, terapia-arviointi ja konsultointi; opetus ja koulutus.

Palvelut tuotetaan osoitteessa Ojakatu 3 a 1, 33100 Tampere, sekä läsnä- että etäpalveluna.

Toiminta-ajatuksena on tuottaa tasokasta ja asiantuntevaa psykoterapiaa, työnohjausta ja konsultointityötä asiakkaille, huolehtia heidän kuntoutuspolustaan, ja olla tarvittaessa yhteydessä muihin hoitaviin ja lähettäviin tahoihin, terveydenhuollon lakien ja säädösten mukaisesti.

Toiminta on Pirhan hyvinvointialueella, tarvittaessa myös muilla hyvinvointialueilla.

  1. Asiakas -ja potilasturvallisuus

2.1.Palvelun laadulliset edellytykset  

Laadukkuus, asiakas- ja potilaskeskeisyys, turvallisuus ja asianmukaisuus: kaikki nämä tärkeitä osa-alueita. Arkistot ja käytetyt tietokoneet säilytetään asianmukaisesti lukitussa tilassa. Asiakkaalla on lupa ottaa esille huomaamansa epäkohdat, ja pyytää niihin korjausta. Suullinen ja kirjallinen palaute otetaan vakavasti huomioon kuntoutuksen suunnittelussa, toteutuksessa, ja arkistoinnissa. 

Tietokoneessa on henkilökohtainen salasana, ja koneiden hankinnasta, huollosta ja   ongelmista vastaava asiantuntija on nimetty (TakaTek Oy, Tapio Kallio).

Kirjalliset menettelyohjeet on laadittu seuraaviin erityistilanteisiin: fyysisen/henkisen väkivallan uhan varalta, päihteiden käytöstä, epidemioista, tapaturmista, moniresistenssistä mikrobista, sekä poistumisselvitys tulipalon varalta. 

2.2. Laatuvaatimukset ja laadunhallinnan toteutus

Käytän säännöllisesti arvioinnin työtyökaluna ja mittareina Kelan suosittelemia menetelmiä kuten GAS-tavoitearviota ja CORE-OM- oirekyselyä. Käymme kuvataideterapiassa läpi asiakkaan kanssa hänen tekemänsä taokset säännöllisesti.  

Varmistan työn laadun jatkuvan kouluttautumisen ja lakimuutosten seurannan kautta (esim. Kelan palveluntuottajien ajankohtaista-sivustot, omien jäsenyhdistysteni tiedotus ja markkinointisivustot). Osallistun oman alani konferensseihin sekä kuuntelijana että myös esiintyjänä. Lisäksi kirjoitan alaan liittyviä artikkeleita ammattijulkaisuihin ja osallistun Kelan ja Valvovan viranomaisen ((Valviran) seminaareihin kuntoutukseen liittyvissä asioissa. 

2.3. Noudatan seuraavia lakeja 

Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä; laki potilaan asemasta ja oikeuksista; potilasasiakirja-asetus; henkilötietolaki; arkistolaki; terveydenhuoltolaki; asetus terveydenhuollon tietojärjestelmäpalveluista; laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen sähköisestä käsittelystä. 

Noudatan lakeja sillä koulutuksella minkä olen saanut, ja seuraan asianmukaisesti lakien muutoksia. Koska en tee merkintöjä Kanta- järjestelmään, kirjoitan muistiinpanot jokaisesta tapaamisesta Taikkarin lukittuun arkistoon. Tässä arkistossa säilytän myös kuntoutusyhteenvedot ja muut potilasta koskevat tiedot paperisina tai digitaaliversiona.

Lääkehoidosta vastaava henkilö: jokaisen asiakkaan oma lääkäri on vastuussa lääkehoidosta ja sen muutoksista. Kirjaan muistiinpanoihin tiedot lääkehoidon muutoksista, ja osallistun myös tarpeen mukaan yhteisiin hoitoneuvotteluihin. Taikkarin tilassa ei säilytetä lääkkeitä tai lääkkeiksi verrattavia tuotteita. 

  1. Vastuunotto laadusta

Yksin työskentelevänä vastaan henkilökohtaisesti työni laadusta. Tarvittaessa ja asiakkaan tietäen otan yhteyttä hoitavaan lääkäriin, jos arvioin sen tarpeelliseksi. Varmistan asiakkaan/ potilaan pääsyn palveluihin/ hoitoon 

  • Annan asianmukaiset käyntiajat, jotka yhdessä sovimme
  • Pidän huolta aikataulutuksesta ja Kelan ostopalvelusopimuksesta; peruuttamalla sovitun ajan vain hyvällä ja asianmukaisella syyllä (sairaus, force majour-tilanne). 
  • Asiakkaan pyynnöstä/ luvalla otan yhteyttä hoitavaan tahoon ja neuvottelen esim. akuutin kriisin kohdalla muista hoitovaihtoehdoista
  • Annan mahdollisuuden kuntoutusmuodon vaihtoon, jos asiakas tuntee, ettei tämä muoto häntä palvele. 
  • Käyn asiakkaan kanssa mahdollisessa seuraavassa kuntoutuspaikassa tai pyydän hänen tukihenkilöitään tutustumaan muihin kuntoutuspalveluihin yhdessä asiakkaan kanssa.
  • Varmistan asiakkaan tiedonsaantioikeuden ja osallisuuden ja asiakkaan asiallisen kohtelun:
  • Kysymällä säännöllisesti jokaisen asiakkaan kohdalla motivaation aloittaa, jatkaa, ja ylläpitää kuntoutussuhdetta. Kelan kuntoutusyhteenvedossa on asiakkaalle varatut osiot, missä hän ja hänen läheisensä voivat antaa palautetta kuntoutuskokemuksesta, myös sen jatkumisesta/ päättymisestä. 
  • Asiakkaalla on lupa ja tila antaa palautetta, jos hän kokee tulleensa huonosti kohdelluksi kuntoutuksen antajan taholta. Psykoterapian kohdalla tämä on suositeltu työkäytäntö, ja näistä keskusteluista nousee hedelmällisiä käsiteltäviä teemoja. Jos taas asiakas on kohdannut muualla elämässään epäasiallista tai huonoa kohtelua, minulla on ilmoitusvelvollisuus (mm. lastensuojelu). Jos asiakas kertoo rikoksesta itseään kohtaan, tämä on lain mukaan poliisille ilmoitettava asia.  
  • Varmistan asiakkaan/potilaan informoinnin hänen oikeusturvastaan katsomalla tarpeen tullen yhdessä, mihin lakiin ja asetukseen hänen tilanteensa sopii, ja mitä sen mukaisesti hänen pitää tehdä. 
  • Asiakkaalla on lupa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen (Pirha: p. 040-1909346, ma-to klo 09-11. Luottamuksellinen digitaalinen yhteydenotto potilasvastaavaan tapahtuu Suomi- fi:n kautta. Asiointi vaatii tunnistautumista joko verkkopankkitunnuksilla, digitaalisella henkilökortilla tai mobiilivarmenteella: kun lähetät viestin, valitse suomi.fi- viestit valikosta Pirkanmaan hyvinvointialue- potilasvastaava).
  • Tarvittaessa olen todistajana asiakkaan oikeudenkäynnissä, kun pyynnön tekee poliisiviranomainen, hoitava lääkäri tai asiakas itse/ hänen lakihenkilönsä. 
  1. Asiakkaan/potilaan itsemääräämisoikeuden varmistaminen
  • Asiakkaalla on oikeus vaikuttaa kuntoutuksensa laatuun ja määrään yhdessä lähettävän lääkärinsä kanssa sopimissaan puitteissa. 
  • Kelan hakemuksessa hän perustelee hoidon tarpeen ja kuntoutuksen tarpeen. Kuntoutuksen aikana asiakas voi muuttaa mieltään, ja tästä keskustellaan tarpeen tullen lähettävän lääkärin kanssa. Jos asiakas jättää tulematta kuntoutukseen, tämä otetaan esille ja siitä keskustellaan yhdessä, koettaen yhdessä löytää syitä ja ratkaisuja. 
  • Useampi peräkkäinen poisjäänti on jo saatettava lähettävän tahon/ maksavan tahon tietoon (esim. Kela). Terapian alussa tehdään sopimus kuntoutuksen yksityiskohdista, mm. poissaoloista ja niiden korvaamisesta, ja tätä seurataan koko kuntoutuksen ajan.
  • Jokaisen asiakkaan kohdalla pidetään vuosittain hoitosuunnitelmakokous, johon osallistun mahdollisuuksien mukaan läsnä tai etäyhteydellä. Tällöin laaditaan hoitosuunnitelmaa ja pohditaan potilaan ja hoitavan lääkärin kanssa yhdessä, mitä kuntoutusta asiakas jatkossa tarvitsee. Kriisitilanteissa järjestetään ylimääräisiä neuvotteluja potilaan ja hoitavan lääkärin kanssa. Jos potilas uhkaa minun kuulleni omaa tai toisen henkeä, minulla on jo alkutapaamisissa velvollisuus kertoa hänelle, että olen tällöin yhteydessä asiasta häntä hoitavaan lääkäriin.  
  • Koska työskentelen yksin, toimin kaikissa tilanteissa lakien ja ohjeiden mukaisesti. Lupaan toimia kaikissa potilasta ja kuntoutusta koskevissa asioissa kuten omatuntoni ja lait edellyttävät. Olen hankkinut itse kaiken työhöni vaaditun pätevyyden: olen kansallisessa Terhikki-rekisterissä psykoterapeutti, ja olen kouluttautunut paitsi yliopistossa (sosiaalipsykologi, yhteiskuntatieteen maisteri; myös laillistettuun kuntoutusammattiin (toimintaterapeutti), sekä työnohjaajaksi (STOry:n jäsen, Finod-lisäkoulutus), lisäksi psykoterapeuttikouluttajaksi (Helsingin Yliopisto).  Kuvataideterapeutin Post-Graduate-tutkinnon olen suorittanut Britanniassa (Post Graduate Diploma in Art Therapy), joka on hyväksytty Tampereen Yliopistossa osana yhteiskuntatieteen maisterin tutkintoa. Osallistun omien ammattijärjestöjeni lisä- ja täydennyskoulutuksiin joka vuosi, useampia kertoja vuodessa. Minulla ei ole opiskelijoita.

Olen itse sosiaali- ja potilasvastaava. Olen tarvittaessa ja asiakkaan luvalla yhteydessä myös sosiaaliviranomaisiin, jos näen tämän olevan tärkeää kuntoutuksen kannalta. Osallistun kutsuttuna kokouksiin, jotka ovat sosiaalityöntekijän tai muun kuntoutustyöntekijän kokoon kutsumia. 

  • Otan vakavasti saamani muistutukset tai kehitysehdotukset ja toteutan niiden edellyttämät toimenpiteet. Kela seuraa työni asianmukaisuutta jatkuvan valvonnan ja seurannan kautta koko ajan (Kelan auditointi), ja sieltä tulee myös muutosehdotuksia.
  • Työnohjaajani seuraa säännöllisesti (10 X /V) potilastyöni laatua, vertaistyönohjaaja 3-4 x/v. Tämä yhteistyö on Kelan edellyttämää ja täysin luottamuksellista.
  • Pyydän omaa rikosrekisteriotetta tarvittaessa, jos työnantaja, esim. Kela, Pirha niin pyytää.
  1. Huolehtiminen työhyvinvoinnista

Koska työskentelen yksin, huolehdin siitä, että työmäärä on kohtuullinen, niin että en ole liian uupunut tai tee virheellisiä asioita liittyen työn sisältöihin. En ota liikaa asiakkaita ja teen töitä vain maanantaista perjantaihin, en viikonloppuisin. Vietän myös kesä- syys- joulu- ja hiihtolomia tarpeen ja voimieni sekä työmäärän mukaisesti. 

Jos havaitsen asiakkaan/ potilaan tilanteen ja selviytymisen heikoksi oman lomani tai viikonlopun lähestyessä, ohjaan asiakkaan/ potilaan ottamaan yhteyttä akuuttivastaanotolle tai hoitavaan lääkäriinsä/ hoitavan työryhmän edustajaan (mielenterveyskeskukset, TAYS/ psykiatria, TAYS/ akuuttivastaanotto. Minulla on Tapiolan kautta vastuuvakuutus, ja tarvittaessa konsultoin vakuutusyhtiön lakimiestä.  

  1. Monialainen yhteistyö ja palvelun koordinointi

Teen monialaista yhteistyötä potilaan antamalla suullisella tai kirjallisella luvalla, ja vaativan kuntoutuksen asiakkaiden kanssa tekemäni kuntoutussopimuksen mukaisesti. 

Huolehdin että kuntoutuspalautteet ovat Kelassa vaaditussa aikataulussa (viimeistään kuukautta ennen kuntoutussopimuksen päättymistä).

Potilaan/ asiakkaan antamalla luvalla olen yhteydessä muihin kuntoutuspalveluiden antajiin, tarvittaessa järjestän yhteistapaamisia toisen kuntoutustyöntekijän kanssa, ja osallistun niihin. Lääkäriin voin ottaa yhteyttä ilman potilaan lupaa vain, jos hän uhkaa omaa/ toisen henkeä.

  1. Toimitilat ja välineet, toimintaympäristö, välineiden turvallinen käyttö ja soveltuvuus tarkoitukseensa

Taikkarin toimitilat (Ojakatu 3 a 1) sijaitsevat kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa, ja sinne voi päästä kahdesta sisäänkäynnistä: Ojakatu 3 a 1:n etuovesta jossa on useampi rappu ja Satakunnankadun takaovesta jossa on vain kaksi rappua (pyörätuoliasiakkaat, liikuntavammaiset asiakkaat).  Tilaa on 49 m2, ja siinä on erillinen eteinen, WC/ kylpyhuone, keittiö ja terapiatila. Terapiatila on suuruudeltaan noin 30 m2, eikä siellä ole esteitä liikkumiselle. Terapiatilassa on tilaa sekä yksilöterapiaan että ryhmän kanssa työskentelyyn. Vesipisteitä on kaksi. Tilassa on sekä vaahtosammutin että sammutuspeitto tulipalon varalta. Toinen uloskäynti on merkitty paloviranomaisten suosittelemalla turvakyltillä, jossa on erillinen patteri sähkökatkon varalta. Ensiaputarvikkeet löytyvät näkyvältä paikalta keittiöstä. Vaarallisia aineita ei säilytetä lasten ulottumattomissa (lähinnä tärpätti korkealla hyllyllä erillisessä astiassa). taidevälineet ovat hyllyillä tai pöydillä, ja työskentelyyn on mahdollista erikseen varustetussa seinämässä (suuremmat teokset). Taidetarvikkeet ovat asiallisia ja tasokkaita, ja niitä hankitaan tarvittaessa lisää. Asiakkaiden tekemät teokset säilytetään lukittavissa kaapeissa. Kirjalliset ja digitaaliset materiaalit säilytetään arkistolain edellyttämissä lukituissa kaapeissa. 

Toimitilatarkastukset ja myönnetyt viranomaishyväksynnät ja luvat: Kelalle ilmoitetut tiedot tiloista ja välineistä ovat Kelan viranomaisten tarkastettavissa Kelan haluamaan ajankohtaan. Ylläpidän vastaanottotilaa parhaalla mahdollisella osaamisellani. Tilojen käyttöä varten on vakuutusturva (/LähiTapiola: vastuuvakuutus, potilasvakuutus). 

Jos terapian aikana tapahtuu potilasvahinkoja, vakuutusyhtiö korvaa sopimuksen mukaan vahingot (LähiTapiola), ja Kelalle tehdään ilmoitus potilasvahingosta. Taidetarvikkeiden kanssa voi tulla allergiaoireita, ja tästä keskustellaan terapian alkuvaiheessa. Myös terävien esineiden (palettiveitset, sakset ym) kanssa voi tulla tahattomasti vahinkoja, ja tästä on tärkeää varoittaa potilasta. Alaikäisen potilaan kohdalla neuvotellaan ja kartoitetaan vaaratilanteen mahdollisuuksia huoltajan kanssa: tavallisesti tapaamiset aloitetaan yhdessä yhden tai kahden huoltajan ja potilaan kanssa, jossa kartoitetaan mahdolliset riskit.

Tampereen Ammatti-Isännöitsijät Oy huolehtii As. Oy Tammerlinnan tilojen isommista remonteista, ja huoltomies tulee ongelmatilanteissa soitettuna paikalle.  Isännöitsijä tiedottaa tulevista suuremmista remonteista ja aikatauluista. Jos itse teen Taikkarin tiloihin muutoksia tai korjaustöitä, ne on hyväksytettävä ensin isännöitsijällä, ja ilmoitetaan myös tekniseen isännöintiin. Tekninen isännöitsijä tarkastaa toteutuneet pienremontit. Tiedonkulku toimii puhelimitse, sähköpostitse, tai huoneistotieto-sivuston kautta.

Taikkarin taidetarvikkeet on valittu turvallisiksi ja laadukkaiksi, ja hankin tarvittaessa niihin liittyvän koulutuksen (taidekurssit, taideopetus). Huollan ja poistan ei-ajankohtaiset ja kuluneet välineet, ja hankin tarvittaessa uusia. 

Tilassa ei ole lääkinnällisiä laitteita eikä lääkkeitä. 

Asiakastietolain mukainen tietojärjestelmä: Takatek oy/ Tapio Kallio on Taikkarin atk-vastaava, jonka kautta hankin turvalliset ja asianmukaiset laitteet (tietokone, printteri).  Muistitikut ja kirjalliset materiaalit säilytetään lukitussa tilassa, johon ei muilla ole avaimia.

  1. Tietoturvasuunnitelma 

Taikkarin tietosuojasuunnitelma on kirjoitettu itse, ja sen päivityksestä vastaan itse.  Fonectan kautta toimii sivustojen näkyvyys eri hakukoneilla. 

Huolehdin asiakastietolain 90§:n mukaisesta velvollisuudesta ilmoittaa tietojärjestelmän olennaisten vaatimusten poikkeamista/ tietoverkkoihin nimetyn henkilön /Tapio Kallion /Takatek Oy:n asiantuntijuuden ja avun kautta. 

Jos työskentelemme asiakkaan/ potilaan kanssa etäyhteydellä, varmistan että hän osaa käyttää teknologiaa, ja että tilanne on hänelle turvallinen (ei esim. ylimääräisiä henkilöitä kuulemassa/ näkemässä).  Kuulen häntä myös kaikissa teknologiaan liittyvissä asioissa ja ongelmissa. Asiakkaalle/ potilaalle kerrotaan, että Taikkarissa käytetään vain hyväksyttyä ja virallista välityslinkkiä yhteyden ajankohdan varaamisessa ja yhteyden avaamisessa (Minduu Oy).

  1. Asiakastietojen käsittely ja tietosuoja

Olen tietosuojavastaavana asiakastietojen käsittelyyn ja ohjeistukseen liittyvissä asioissa. Olen laatinut GDPR-tietosuojatekstin ja noudatan sen edellyttämää varovaisuutta ja huolellisuutta kaikissa kirjaamisissa.

Tietoja kerätään tietosuojalainsäädännön edellyttämällä tavalla kuntoutuksen edistämiseksi sisältäen terapia/kuntoutuspalautteet ja -yhteenvedon. Kelan säännösten mukaisesti teen vuosittain yhdessä asiakkaan/ potilaan kanssa kuntoutuspalautteen, sisältäen seuraavat: GAS-tavoitekaavake ja CORE-OM-oirekuva- arviointi.  Jos mukana hoidossa on huoltaja/ useampi huoltaja, heidän kirjallinen ja suullinen palautteensa on myös pyydetty. Kaikki kuntoutuspalaute otetaan vakavasti opiksi ja hyödyksi kuntoutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa. Hoitava lääkäri saa saman palautteen KU 138 ja KU 117 -kaavakkeissa, samoin Kelan kuntoutuslinja. 

  1. Omavalvonnan riskienhallinta, vastuut ja organisointi

Tietoisuus ja jatkuva valppaus ja kouluttautuminen ympäristöturvallisuudesta. Ensiapukurssin jatkuva päivittäminen. Vahinkoilmoitus Kelalle erillisellä kaavakkeella, jos tulee potilasvahinkoja. Taikkarin tilassa on etuovi ja takaovi, jos on vaaratilanne, esim. tulipalo. Isännöitsijälle ilmoitus, jos huomaan riskejä taloyhtiön tiloissa. Huolehdin tietoturvan suojaamisesta, potilasturvallisuudesta ja liiketoiminnan jatkumiseen liittyvistä riskeistä säännöllisesti ja ennakoiden. Takatek Oy/ Tapio Kallio saa välittömän tiedon heti häiriötilanteen tapahtuessa. Asiakkaan/potilaan on lupa ottaa puheeksi ongelmat teknologia-asioissa: lähinnä kysymykseen tulee etäyhteyden käyttö terapiatilanteissa, ja siihen liittyvät turvallisuusriskit: kerron käyttäväni luotettavaa palvelua (Minduu), ja opetan käyttöä, jos tästä on tarvetta. Kerron että tilanteissa ei saisi olla asiakkaan osalta hänen lisäkseen muita kuin siihen pyydettyjä henkilöitä, ja kerron että myöskään omalla ruudullani tai työtilassa ei ole muita läsnä. Näin voi luottamuksellisuus toteutua. 

Puutun epäkohtiin ja korjaan ne mahdollisimman pian. Tarvittaessa olen yhteydessä viranomaisiin poikkeus- ja riskitilanteissa ja teen tarvittavat viranomaisohjeistuksen säätelemät muutokset (esim. paloviranomaiset). Korjaavista toimenpiteistä tiedotan kirjallisesti mahdollisimman nopeasti yhteistyötahoille ja muille asiaan liittyville tahoille. Lisätietoa haen tarvittaessa (STM:n julkaisuja 2011:15).

Menettelyohjeet erityistilanteisiin on tehty, ja  ne ovat nähtävillä Taikkarin tilassa (fyysisen/ henkisen väkivallan uhka; päihteiden käyttö; epidemiat; tapaturmat; moniresistenssi mikrobi; poistumisturvallisuusselvitys tulipalon varalta; taloyhtiön väestösuojasta tiedottaminen).

  1. Lääkehoitosuunnitelma

Taikkarissa ei anneta lääkehoitoa, vaan jokaisella asiakkaalla/ potilaalla on hoitava lääkäri. Tilassa ei ole siksi omaa erillistä lääkevarastoa. Kuntoutuksen aikana seurataan ja kirjataan ylös kaikki muutokset asiakkaan/potilaan lääkityksessä.

10. Asiakas – ja potilastietojen käsittely ja tietosuoja

Huolehdin Taikkarissa asiakastietolain 7§: n ja EU:n tietosuoja -asetuksen (EU 2016/679). tietosuojaperiaatteiden ja rekisteröidyn oikeuksien toteuttamisen mukaisesta toiminnasta.

 11. Ostopalvelut ja alihankinta

      Minulla ei ole ostopalvelua eikä alihankintaa.

 12.  Valmius- ja jatkuvuudenhallinta

Olen tutustunut valmius- ja jatkuvuudenhallintasuunnitelmaan sosiaali- ja       terveydenhuollon toimijoille (Vuorinen Sari, 2019). Huolehdin Taikkarin talouden ja toiminnan suunnittelusta, omasta terveydentilastani, ja kouluttautumisestani asianmukaisella tavalla.

13.  Omavalvontasuunnitelman seuraaminen, päivittäminen ja julkaiseminen 

Päivitän omavalvontasuunnitelman neljä kertaa toimintavuoden aikana ja tarvittaessa              useammin. Toimintaoheisiin tulevat muutokset kirjaan viiveettä, omavalvontasuunnitelmaan ja julkaisen ne yrityksen nettisivulla ja painetussa versiossa vastaanottotiloissa.